Novice, obvestila ...

NOVICE, OBVESTILA:

NADARJENI IN RADOVEDNI: PO KOČEVSKI DO PETRA KLEPCA

Sončna sobota! 31 radovednežev OŠ Šenčur, učitelji zgodovine Boštjan, Maja in Olga se po uri in pol vožnje ustavimo v Kočevski Reki.

Razdelimo se v dve skupini; ena odide v bunker Škrilj, druga pa do jezera Reka. Izvemo, da so področje v 14. stoletju naselili Kočevarji, skromni kmetje, krošnjarji, ki so svoje nemško narečje ohranili 600 let. Po 1. vojni  je nova oblast odpravila nemška krajevna imena, razpustila društva, prepovedala nemški jezik. 1941 so Kočevarje preselili v Posavje, 1945 pa so Slovenijo zapustili.

Sprehodimo se do umetnega jezera Reka, kjer gnezdi orel belorepec. Okoli jezera so urejene učne poti, po delu jezera pa lahko supamo. Sredi vasi, poleg cerkve, raste najdebelejši oreh v Sloveniji, star več kot 400 let. Pod njim je kamnita klop, kjer so se zbirali vaški možje in sprejemali pomembne odločitve za kraj.

Z avtobusom se peljemo globoko v gozd. Še nekaj korakov in pred nami je bunker Škrilj, ki so ga za javnost odprli leta 2017. Nahaja se 80 m pod zemljo, zgrajen v času hladne vojne. Vsi, ki so karkoli vedeli o njem, so morali strogo molčati in vstopati vanj s prevezo na očeh. V omarice smo odložili telefone, ker je fotografiranje in snemanje prepovedano. 500 m hodnikov in šest podzemnih sob z lastnim vodnim zajetjem in dvema generatorjema za proizvodnjo električne energije omogoča bivanje 30 osebam do 100 dni. Na koncu bivalnega dela je ozek navpični rov z dolgo lestvijo, ki vodi na prosto. Služil je kot komunikacijska podpora bližnjim vojaškim objektom v Gotenici, kamor bi se v primeru napada umaknilo republiško in vojaško vodstvo.

Pot nadaljujemo po dolini reke Kolpe in na levi uzremo grad Kostel. Ker cesto obnavljajo, se zagrizemo v kilometer dolg klanec. Grad Kostel je nekdaj dajal zatočišče pred Turki, danes pa ponuja izjemne poglede na dolino reke Kolpe, gozdove in okoliške vasi. V spremstvu vodičke smo si ogledali razstave ter prisluhnili zanimivostim iz grajske zgodovine.

Na poti domov si v Kočevju privoščimo še sladoled, nato pa si s petjem, klepetom in poslušanjem glasbe ustvarimo prijetno vzdušje do šolskega dvorišča. Bilo je fajn!

Zapisala učiteljica: Olga Tomažič

Učitelj Boštjan daje navodila. Zaslužena malica v Kočevski Reki. Zaslužena malica v Kočevski Reki. Pred bunkrom Škrilj. Sprehod po Kočevski Reki. Sprehod do jezera. Občudovanje narave. Občudovanje narave. Grad Kostel. Razgled z gradu Kostel. Pomen gradu Kostel. Skupinska slika po sladoledu.

MEDOBČINSKO PRVENSTVO V ATLETIKI

V TOREK 23. 4 2024, BO V KRANJU POTEKALO MEDOBČINSKO PRVENSTVO V ATLETIKI.

Odhod avtobusa za starejše učence in učenke izpred šole je ob 9.10 uri. Pri pouku ste 1. uro. Pričetek tekmovanja ob 10.00 uri. Predviden povratek ob 12.00 uri. Malico prejmete v šoli.

Spremstvo: Katja Ogorevc Ahačič

Odhod avtobusa za mlajše učenke in učence izpred šole je ob 11.10 uri. Pri pouku ste 1. , 2. in 3. uro. Na kosilo odidete 10.50. (10 min pred koncem 3. ure)

Pričetek tekmovanja ob 12.00 uri. Predviden povratek ob 14.00 uri.

Spremstvo: Petra Tomić Lesar

16. Mubi Tinkara 7.A 600 m
17. Sušnik Nadja 7.A 600 m
18. Šimenec Nika 7.B daljina

S SEBOJ IMEJTE ŠPORTNO OPREMO, TER DODATNO TEKOČINO!

REZULTATI DRŽAVNO TEKMOVANJE V ŠPORTNEM PLEZANJU

V soboto, 13.4.2024 je v Vojniku potekalo državno tekmovanje v športnem plezanju.

Našo šolo sta zastopala 2 učenca, ki sta odlično zastopala našo šolo.

1. MESTO Ažbe Ulčar in 3. MESTO Andre Žmavc

ČESTITKE!!!     Katja Ogorevc Ahačič

Oddaja Hudo! na Radiu Slovenija

V torek, 9. aprila, so na naši šoli potekale novinarske delavnice Radia Slovenija kot priprava na oddajo Hudo! na Radiu Slovenija, ki se je bodo udeležili učenci, ki sodelujejo pri šolskem radiu. Delavnice je vodila urednica mladinskega programa Špela Šebenik, mladi novinarji so snemali ankete in pogovore s svojimi vrstniki, ki jim bomo vključili v sobotno oddajo; spoznali so osnove montaže in posneto gradivo ob pomoči tehničnih mojstrov tudi sami zmontirali.

Pri nastanku oddaje so sodelovali učenci in učenke 8. razredov, ki so bili lansko leto na izmenjavi v Španiji (Lian, Lina, Alina in Tadej iz 8. a; Tadej, Urh, Krišrof in Ana iz 8. b; Ela, Liza, Ajda in Ana iz 8. c ter Drejc, Erazem, Luka in Urh iz 8. d) ter učitelja Maša Gril in Boštjan Gradišar.

Oddaja bo na sporedu v soboto, 13. aprila.

Ob 8.05 se bodo v oddaji radijski Ringaraja predstavili učenci in učenke 3. e razreda; ob 10.15 v rubriki Hudo športni plesalka Ana iz 8. a ter ob 10.30 v rubriki Kulturomat kitarist Jon iz 9. a.

Talija iz 7. c, Pia in Lara iz 8. a ter Neja, Tara in Lovro iz 9. d pa bodo gostje v oddaji Hudo!, ki bo na sporedu v živo na prvem programu Radia Slovenija v soboto, 13. aprila, ob 9.05.

Vabimo vas, da nas poslušate!

Ana Marija Rožman, mentorica

Štirijezični video slovar

Ob svetovnem dnevu strpnosti, 21. marca, smo pripravili dogodek, na katerem so sodelovali učenci, ki so pod mentorstvom učiteljice Katje Golouh pripravili poseben štirijezični slovar v video obliki. Slovar predstavlja štiri jezike, poleg slovenščine še angleščino, kot prvi tuji jezik na naši šoli, ter albanščino in bosanščino, kot materna jezika večine učencev tujcev na naši šoli.

Na prireditvi ob svetovnem dnevu strpnosti smo predstavili slovar, ki bo v pomoč tako učencem in učenkam, ki prihajajo iz tujejezičnih okolij, kot tudi učencem in učenkam, katerih materni jezik je slovenščina. Po ogledu posnetka je sledil kviz, s katerim smo preverili, kako dobo učenci in učenke že obvladajo druge jezike. Želimo si, da bi v prihodnosti slovar dopolnili z novimi poglavji in morda še s katerim jezikom. Zagotovo bo v pomoč učencem, ki prihajajo na našo šolo iz drugih držav in slovenščina ni njihov materni jezik, verjamemo pa, da si ga bodo z veseljem ogledali tudi slovenski učenci in učenke. Naj velja: Z jeziki si povsod doma!

Slovar je pripravila učiteljica Katja Golouh z učenci in učenkami: Elona Nezaj 7. d; Emra Merdanović, 7. d; Klara Sekne, 7. d; Hana Rotar, 7. d; Žiga Semen, 7. d; Lara Zidar, 7. d; Vita Štrukelj, 7. d; Jakob Knific, 7. d; Ajda Jagodic, 7. d; Nika Šimenec, 7. b; Lili Sofija Likar, 7. b; Maja Pompe, 7. b; Ema Škrjanc, 7. b; Zala Perčič, 7. b; Julija Nastran 7. b.

Slovar si lahko ogledate na povezavi tukaj.

DOGAJALO SE JE:

Štirijezični video slovar

Strokovna ekskurzija v Barcelono

Učenci izbirnega predmeta Španščina in njihovi prijatelji so se v spremstvu učiteljic Ingrid Škofic, Urše Tomažič in Maje Sirše v času zimskih počitnic z agencijo Condor Travels za štiri dni odpravili na strokovno ekskurzijo v Barcelono. Na ekskurziji so se nam...

Ogled predstave Emil in detektivi

Učenci 6. razreda so si v petek, 1. marca, v Lutkovnem gledališču Ljubljana ogledali gledališko predstavo Emil in detektivi, ki je nastala po istoimenskem romanu Ericha Kästnerja. Po predstavi so sledile delavnice v Slovenskem gledališkem muzeju SLOGI. Učenci so se...

Novoletne delavnice

Dne 5. novembra 2023 so se v naši šoli odvijale novoletne delavnice, ki so nosile naslov "Naj snežna vas". Učenci in učitelji so sodelovali v ustvarjalnem procesu, pri čemer so se trudili izraziti svojo kreativnost in praznični duh. Komisija je ocenjevala natančnost,...

Evropski teden zmanjševanja odpadkov

Že sedmo leto zapored na Osnovni šoli Šenčur sodelujemo v Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov (ETZO). Letos smo akcijo poimenovali EKOTEDEN, saj smo aktivnosti načrtovali za vsak dan v tednu od 20. do 24. novembra. Projekt smo povezali s projektom Erasmus+, ki...

Evropska prvakinja v show plesih

Z veseljem in ponosom sporočamo, da je učenka naše šole, Bina Podjed, učenka 8. c razreda, postala evropska prvakinja v show plesih! Ta naziv je osvojila kar štirikrat, in sicer v solo, duo, z malo skupino in formacijo. Bina, iskrene čestitke, iz srca ti privoščimo ta...

V petek, 10. novembra, so imeli učenci 8. razreda kulturni dan. V Cankarjevem domu v Ljubljani so si ogledali gledališko predstavo Prosto po Prešernu, ki je nastala v Zavodu Margareta Schwarzwald.  Izhodišče za nastanek uprizoritve je Prešernova poezija, predstavljena...

Zavrteli smo se na Vrtiljaku srednjih šol

Oblačen četrtek, 26. oktobra, je bil na OŠ Šenčur dan za razmislek o prihodnosti osmo- in devetošolcev. Na šoli se je namreč vrtel Vrtiljak srednjih šol. Obiskali so nas profesorji, dijaki in svetovalni delavci vseh gorenjskih in nekaterih ljubljanskih srednjih šol....

Obisk učiteljev iz Španije

Pred jesenskimi počitnicami sta našo šolo v okviru projekta Erasmus+ 26. in 27. oktobra obiskala učitelja z osnovne šole Colegio de Educacion Infantil y Primaria Marin Ocete v kraju Alfacar v Španiji. Učitelja Amaia in Carlos sta na naši šoli preživela dva zelo pestra...

HITRI MENI:

Arhivi

(Visited 13.723 times, 1 visits today)