Avtor: Janja Gorjanc | Nov 29, 2023
Na Točki osveščanja o varni rabi interneta Safe.si bomo v sredo, 29. novembra 2023, ob 18. uri pripravili spletni seminar za starše z naslovom Ali naj objavim? – Na kaj biti pozoren pri objavljanju o otrocih na internetu.
Številni starši in skrbniki radi delijo svoje veselje in ponos povezan z otroki preko družbenih omrežjih in preko drugih spletnih storitev z drugimi. Pri tem pa se pogosto ne zavedajo, kje je meja primernega in neškodljivega in nehote otroku lahko povzročijo neprijetnosti.
Kadar starš ali skrbnik na internetu v preveliki meri deli informacije in druge podatke (zapise, fotografije, videoposnetke) o svojem otroku ali pa so ti občutljivi in neprimerni za javno objavo govorimo o sharentingu.
V enournem spletnem seminarju bo dr. Benjamin Lesjak, sodelavec Safe.si, pravnik in predavatelj na Safe.si predavanjih za starše in učitelje, govoril o problematiki objavljanja fotografij, video posnetkov in drugih informacij o otrocih na internetu, predvsem družbenih omrežjih. Problematiko bo predstavil s pravnega vidika, vidika otroka in vidika starša. Pojasnil bo, kaj je primerno objavljati, kakšne objave lahko otroku škodujejo in na kakšen način ter česa ne smemo objavljati.
Vabimo vas, da se prijavite na ogled seminarja, ki ga bo mogoče spremljati preko YouTube. Vprašanja, povezana s temo, lahko oddate že pri prijavi in predavatelj jih bo skušal vključiti v predavanje. Če pa se vam bo kakšno vprašanje porodilo med predavanjem, pa ga boste lahko posredovali in predavatelj bo na izbrana vprašanja odgovoril ob koncu seminarja. Posnetek seminarja bo na voljo prijavljenim takoj po zaključku.
https://safe.si/novice/spletni-seminar-za-starse-o-objavljanju-informacij-o-otrocih-na-internetu
Avtor: Maruša Robida | Nov 26, 2023
V sredo, 22. novembra, smo imeli osmošolci naravoslovni dan. Tokrat nas je pot ponesla na Dolenjsko. Obiskali smo namreč interaktivni center Svet energije v Krškem in Posavski muzej v Brežicah.

Še posebno zanimivo je bilo v interaktivnem centru, saj smo lahko samostojno eksperimentirali. Predavatelj pa nas je seznanil z dejstvom, kako pomemben vir elektrike je Jedrska elektrarna Krško in da naša nuklearka deluje že 40 let.
Avtor: Ana Marija Lednik | Nov 25, 2023
Že sedmo leto zapored na Osnovni šoli Šenčur sodelujemo v Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov (ETZO). Letos smo akcijo poimenovali EKOTEDEN, saj smo aktivnosti načrtovali za vsak dan v tednu od 20. do 24. novembra. Projekt smo povezali s projektom Erasmus+, ki poteka na naši šoli.
Ponedeljku smo namenili »eko čvek«, pri pouku smo se pogovarjali o ekoloških temah, si ogledali poučne video posnetke, brskali po knjigah itd. V torek smo pri uri oddelčne skupnosti izvedli dejavnosti, kjer so učenci spoznavali okoljsko problematiko na različnih področjih, krepili občutek soodgovornosti in povezanosti med ljudmi, predvsem učenci višjih razredov pa so tudi kritično razmišljali ter argumentirano izražali svoja mnenja in stališča. Učenci iz vsakega razreda so zapisali po štiri zanimivosti iz ekologije, ki smo jih poimenovali »eko dejstva«, in jih izobesili v eko kotičku v avli šole. V sredo smo izvedli eko kviz, ki smo ga poimenovali »Eko glavca«, in preverili znanje naših mladih eko nadobudnežev. Zmagovalce smo nagradili s praktičnimi nagradami. V četrtek smo zbirali zamaške, ki jih bomo uporabili pri ustvarjanju novoletnih okraskov, zadnji dan v tednu pa smo izvedli »eko akcijo«, čistilno akcijo in različne aktivnosti, kjer so učenci ločevali, predelali ali ponovno uporabljali že uporabljene predmete.
Tanja Bogataj in Ana Marija Rožman
Avtor: Mateja Potočnik Poljanšek | Nov 13, 2023
DELAVNICE ZA NADARJENE IN RADOVEDNE NA GIMNAZIJI ŠKOFJA LOKA
V petek, 10. 11. 2023, se je 13 naših devetošolcev pridružilo učencem še iz 18-ih osnovnih šol na Gimnaziji Škofja Loka. Profesorji so pripravili 8 delavnic z različnih področij naravoslovja, družboslovja, jezikoslovja…
Vsak učenec je sodeloval na dveh različnih delavnicah, vmes so se okrepčali z okusno malico. Rdeča nit vseh delavnic je bila PRIHODNOST.
Vodstvo gimnazije ter šolska svetovalna služba so tovrstno, zelo zanimivo dejavnost, pripravili že devetič. Naši učenci so vedno navdušeni, saj so teme zanimive in pripravljene ravno na takšnem nivoju, da prebudijo »možgančke« in dovolj znane, da so učenci lahko tudi uspešni. Nekaj tekmovalnega duha prida nagradna igra, v celoti pa je srečanje zasnovano prijateljsko, povezovalno in sodelujoče. Vsekakor vredno obiska.


Avtor: Ana Marija Lednik | Nov 13, 2023
Z veseljem in ponosom sporočamo, da je učenka naše šole, Bina Podjed, učenka 8. c razreda, postala evropska prvakinja v show plesih! Ta naziv je osvojila kar štirikrat, in sicer v solo, duo, z malo skupino in formacijo. Bina, iskrene čestitke, iz srca ti privoščimo ta izjemen naslov in ti želimo obilo užitkov pri tvoji nadaljnji plesni poti!
Avtor: Ana Marija Lednik | Nov 12, 2023
V petek, 10. novembra, so imeli učenci 8. razreda kulturni dan. V Cankarjevem domu v Ljubljani so si ogledali gledališko predstavo Prosto po Prešernu, ki je nastala v Zavodu Margareta Schwarzwald. Izhodišče za nastanek uprizoritve je Prešernova poezija, predstavljena in interpretirana pa je drugače kot v šoli. Glavnima literarnima osebama iz pesmi Turjaška Rozamunda – Rozamundi in Ostrovrharju – so se pridružile osebe iz različnih Prešernovim pesmi.
Po predstavi smo se odpravili na literarni sprehod po Ljubljani, kjer bodo učenci spoznavali pomembne točke v prestolnici, povezane s Francetom Prešernom. Učenci so spoznavali tudi druge zanimivosti o Ljubljani iz časa, ko je v njej živel Prešeren, pa tudi o drugih velikih možeh, s katerimi je prijateljeval, ter zanimivostih, povezanih z njim. Preživeli smo zanimivo in pestro dopoldne, obarvano s Prešernovo poezijo in njegovim življenjem.
Avtor: Urša Tomažič | Nov 6, 2023
Oblačen četrtek, 26. oktobra, je bil na OŠ Šenčur dan za razmislek o prihodnosti osmo- in devetošolcev. Na šoli se je namreč vrtel Vrtiljak srednjih šol. Obiskali so nas profesorji, dijaki in svetovalni delavci vseh gorenjskih in nekaterih ljubljanskih srednjih šol. Temeljito so nam predstavili njihove programe, nam praktično prikazali veščine, ki jih razvijajo na njihovi šoli, demonstrirali tehnike ter predstavili njihove izdelke. Posladkali so nas s priboljški, nas navdušili z lesenimi in tehničnimi izdelki, nam predali spodbudne besede, mi pa smo njih povprašali o dvomih, ki se nam porajajo.
Vsak učenec se je lahko udeležil dveh predstavitev. Vabljeni so bili tudi starši, saj zagotovo pomembno prispevajo pri pogovoru s svojimi otroki glede njihove prihodnosti.
Upava, da bo učencem lažje pri izbiri nadaljnje izobraževalne poti.
Psihologinja Mateja Potočnik Poljanšek, koordinatorica Vrtiljaka srednjih šol
Pedagoginja Urša Tomažič

Avtor: Štefka Svetelj | Nov 5, 2023
V pokrajine je prišla jesen in nas odela v jesenske barve. Zbudili smo se v rahlo megleno in hladnejše jutro, ki nas je spomnilo, na vse tiste, ki jih ni več med nami.
Učenci PŠ Voklo in Trboje ter učiteljici Anja Lesjak in Alenka Kern, smo 1. novembra v sodelovanju s Krajevno organizacijo ZB za vrednote NOB Šenčur, izvedli komemoracijo na pokopališču v Šenčurju. Z učenci smo se ob deklamacijah in prepevanju pevskega zbora PŠ Voklo in Trboje, spomnili vseh tistih, ki so padli v boju ter pokazali, kako spoštujemo praznike, v katerih se spominjamo ljudi, ki jih ni več med nami in so dali pomemben pečat ter življenje za svojo domovino.
Zapisala učiteljica Anja Lesjak

Avtor: Maruša Robida | Okt 31, 2023
Druženja z dedki in babicami imajo prav poseben čar. Podarjajo objeme, ki zdravijo in nas vse skupaj delajo srečne.
Na PŠ Olševek smo jih povabili v četrtek, 26. 10. 2023. Druženje je potekalo v prijetnem, sproščenem in še posebej veselem vzdušju. Skupno doživetje smo posvetili poslikavi kamenčkov pred prihajajočimi dnevi, v katerih se pogovarjamo o ljubih osebah, ki smo jih izgubili in tudi o polaganju sveč na grobove. Razpravljali smo o tem, koliko odpadkov nastane z odpadnimi svečami in kako se temu lahko izognemo s tem, da na grob postavimo spominski kamenček in ne sveče.
Druženje se je ob prijetnem klepetu, toplem čaju, sladkanju s piškoti in kokicami nadaljevalo na igrišču šole, dan pa bo gotovo babicam, dedkom in učencem dolgo ostal v prijetnem spominu.
»Nihče ne more narediti za otroke tega, kar lahko naredijo dedki in babice. Stari starši na življenja vnukov posujejo čarobni prah.«
(Alex Haley)
Učiteljice PŠ Olševek
Avtor: Maruša Robida | Okt 26, 2023

Družbene spremembe in življenje v povezanem, hitro spreminjajočem se svetu (Družba 5.0), postavljajo posameznika in družbo pred mnoge izzive, ki jih ne moremo rešiti le z uporabo ustaljenih vzorcev. Svetovni gospodarski forum, druge organizacije in delodajalci ne povprašujejo le po kompetencah ustvarjalnosti, kritičnega razmišljanja, reševanja problemov in veščinah, povezanih z razvojem in uporabo tehnologije, ampak dajejo vedno večji poudarek tudi medosebnim in socialno-čustvenim veščinam (Taksonomija 4.0). Slednje vključujejo predvsem sposobnost sodelovanja, usklajevanja in učinkovitega komuniciranja z drugimi. Vloga izobraževanja bo tako morala biti priprava mladih na reševanje izzivov prihodnosti.
Na področju izobraževanja to pomeni odmik od ustaljenih vzorcev transmisije znanja k inoviranju lastne prakse in uvajanju inovativnih oblik poučevanja in učenja, ki bodo učečim se omogočale razvijanje njihovih digitalnih kompetenc, temeljnih vsebin RIN, kritičnega mišljenja, kreativnosti in ustvarjalnosti.
Inoviranje lastne prakse poučevanja in učenja je soodvisno od usposobljenosti učitelja ter dostopne tehnologije. Z digitalno transformacijo izobraževanja/pouka je moč pri učiteljih spodbuditi uporabo učnih okolij in strategij poučevanja, ki učencem omogočajo samostojno delo v digitalnem in inovativnem učnem okolju ter posledično s tem pri učencih spodbujajo kritično mišljenje ter razvoj višjih miselnih procesov. To pomeni spremenjen način poučevanja, pri katerem dejavnosti od učencev zahtevajo, da kritično razmišljajo, vrednotijo, povezujejo in uporabljajo usvojene kompetence za reševanje problemov.
Projekt Inovativna pedagogika 5.0 povezuje in nadgrajuje rezultate prejšnjih projektov, ki so že začeli spreminjati tako učna okolja kot paradigmatske poglede na področju poučevanja, podprtega s sodobno tehnologijo v slovenskem prostoru, kot so E-šolstvo, Inovativna pedagogika v luči kompetenc 21. stoletja 1:1, E-šolska torba, EU-folio, ATS 2020, NA-Ma poti, Dvig digitalne kompetentnosti, SETCOM, A-SELFIE in drugi. V projektu bomo nadgrajevali rezultate, izkušnje in smernice na področju digitalnih kompetenc učečih se in učiteljev ter temeljnih vsebin računalništva in informatike pri učencih in dijakih. Le to bomo dosegli s celostnim pristopom, upoštevajoč vseh 7 temeljnih področij sprememb. Za uspešno transformacijo in paradigmatske spremembe na področju izobraževanja bomo pripravili inovativne učne scenarije, preko katerih bomo predstavili konkretne primere in pristope poučevanja v luči dviga digitalnih kompetenc učeči se ter njihovih temeljnih znanj s področja računalništva in informatike. Le te bomo preizkusili na 40 izbranih VIZ-ih, z njihovimi inovativnimi oddelki in izbranim oddelčnim učiteljskim zborom. V pomoč nam bodo zunanji izvajalci ter inovativna organiziranost dela, ki vključuje način povezovanja konzorcijskih partnerjev, način gradnje učeče se skupnosti, inovativni model izobraževanja učiteljev ter napredno raziskovalno delo na področju uvajanja sodobnih tehnologij v učni proces (od e-storitev in e-vsebin do umetne inteligence, navidezne in obogatene resničnosti, področja humanoidnih robotov ipd.). Vključena bo tudi neodvisna evalvacija, s katero bomo sproti preverjali zastavljene rezultate in kazalnike. Poleg same evalvacije bomo skrbeli tudi za učinkovito vodenje. S takšnim pristopom bomo prišli do modelov celovitega pristopa razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN učečih se na VIZ, podprtih z ustreznimi didaktičnimi priporočili.
Za uspeh projekta so poleg usposabljanja učiteljev in ravnateljev ključni učinkoviti šolski razvojni timi, fleksibilna organizacija, distribuirano vodenje in vzpostavitev celovitega podpornega okolja, vključno z infrastrukturo in strokovnimi ter učečimi se e-skupnostmi. Le tako bomo lahko prišli do ustrezne ravni poučevanja v inovativnih razredih in širše, kjer bo v središču pedagoškega procesa razvoj učenčevih digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj RIN učenca, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno-vzgojnega procesa od načrtovanja do vrstniškega vrednotenja.
Takšen pristop bo spodbujal in zagotavljal pridobivanje znanj in kompetenc potrebnih za digitalno transformacijo poučevanja oziroma trajnostno digitalno prestrukturiranje poučevanja in učenja. V sklopu projekta tako želimo nadgraditi inovativne pristope poučevanja podprte s tehnologijo na takšen način, ki bo odgovarjal na potrebe družbe 5.0 in bo temeljil na spoznanjih industrije 4.0. To bo izvirni prispevek k stroki in znanosti, saj na tem področju še ne obstaja takšen celovit model, ki bi za temelj digitalne transformacije šole postavil dvig digitalnih kompetenc učečih se ter njihovih temeljnih vsebin RIN preko inovativnega modela permanentnega usposabljanja učiteljev vključno z učečimi se skupnostmi.
Naložbo sofinancirata Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU.


Stran 11 od 28« Prva«...910111213...20...»Zadnja »